Uw voordelen!
volledig ontzorgd.
Aantrekkelijke premie
Tot 85% no-claim korting
Geen polis- en administratiekosten
* Vraag naar de voorwaarden bij uw adviseur.
Eigen risico tot € 100,- *
Vrije reparatiekeuze tijdens schade!
Altijd 14 dagen bedenktijd
Veelgestelde vragen
altijd uw antwoord.
Over de verzekering
Hoe bepalen jullie de hoogte van mijn premie?
Wij gebruiken verschillende factoren om de premie vast te stellen. Denk aan uw leeftijd, uw woonplaats en het model, de waarde en het gewicht van uw auto. Verder gebruiken wij een bonus-malusschaal om uw premie te bepalen. Hoe langer u geen schade heeft geclaimd, hoe meer korting u krijgt op de premie. Deze korting kan oplopen tot 85%.
Heb ik een eigen risico?
Bij de WA-verzekering heeft u geen eigen risico. Bij de cascoverzekering is het eigen risico € 100,-. Voor reparatie van een sterretje in uw autoruit geldt geen eigen risico als u dit laat doen door een glasherstelbedrijf met een eigen, vaste werkplaats.
Ben ik verplicht om mijn auto te beveiligen?
Beveiliging is verplicht als de nieuwwaarde van uw auto bij de eerste afgifte van het kentekenbewijs hoger is dan € 50.000,-. Ook in sommige andere gevallen kunnen wij eisen dat u uw auto beveiligt.
Wat moet ik doen als ik mijn lesauto heb verkocht?
Neem contact op met ons.
Wij melden uw kenteken dan af en stoppen uw verzekering.
Mail uw vrijwaringsbewijs naar relatiebeheer@delsalle.nl o.v.v. uw contactgegevens.
Wij melden uw kenteken dan af en stoppen uw verzekering.
Mail uw vrijwaringsbewijs naar relatiebeheer@delsalle.nl o.v.v. uw contactgegevens.
Execution only (afsluiten zonder advies)
Via deze website sluit u deze verzekering Execution only (afsluiten zonder advies). Bij ‘execution only’ maakt u zelf de keuze voor een verzekerings- of bancair product en voert u bij de aanvraag ervan zelf de gegevens in die nodig zijn. Omdat onze adviseur u hierbij geen advies heeft gegeven of handelingen heeft verricht, kunnen er beperkingen gelden met betrekking tot de aansprakelijkheid van ons bedrijf bij onder andere schade die het gevolg is van een onjuiste productkeuze die u heeft gemaakt, of fouten die zijn ontstaan bij het invoeren van de aanvraag.
Betaal ik mijn premie per maand, per kwartaal of per jaar?
U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt.
Over mijn aanvraag
Wat gebeurt er nadat ik een lesautoverzekering heb aangevraagd?
We kijken of we alle informatie hebben gekregen die nodig is. Als we meer informatie willen hebben, dan nemen we contact met u op. Als we uw aanvraag accepteren, dan sturen we u de polis zo snel mogelijk toe.
Accepteren jullie mijn aanvraag voor een lesautoverzekering altijd?
Nee, wij accepteren aanvragen niet altijd. Als we uw aanvraag afwijzen, dan laten we dat zo snel mogelijk weten.
Over opzeggen
Ik wil mijn huidige lesautoverzekering stoppen. Wat moet ik doen?
Opzeggen van een lesautoverzekering moet je nog steeds zelf doen, al zijn er online en via verzekeraars wel opzegbrieven verkrijgbaar. Zorg dat u de opzegbrief zo volledig mogelijk invult en bekijk ook altijd goed uw opzegtermijn.
- Met deze voorbeeldbrief (Word) kun je je schadeverzekering opzeggen.
- Zorg voor een schriftelijke bevestiging bij een opzegging.
Heeft u vragen ? Neem dan contact met ons op via relatiebeheer@delsalle.nl of bel ons: 010 – 422 7171.
Opzegtermijn lesautoverzekering
Sinds 1 januari 2010 geldt standaard een contracttermijn van één jaar. Pas als een autoverzekering voor de eerste maal is verlengd, kun je je polis dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Let op: dit geldt alleen voor verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. De opzegging moet schriftelijk gebeuren, bij voorkeur aangetekend. Voorbeeld: je besluit op 14 augustus 2015 om een autoverzekering af te sluiten. Op 13 september 2016 zeg je je autoverzekering op. Dan wordt de autoverzekering daadwerkelijk beëindigd op 13 oktober 2016.
Premie of voorwaarden gewijzigd?
Als je verzekeraar een tussentijdse premiestijging doorvoert, mag je de lesautoverzekering zonder opzegtermijn beëindigen. Dit geldt ook als de polisvoorwaarden in je nadeel veranderen. Reageer in dat geval zo snel mogelijk. Maar zeg je polis nooit op voordat je een nieuwe verzekering hebt afgesloten.
Over schade
Ik heb een aanrijding gehad met iemand anders. Wat moet ik doen?
Na een aanrijding moet u een Europees schadeformulier invullen. Beide partijen die bij de aanrijding betrokken zijn, moeten dit formulier ondertekenen. Stuur het op naar ons: Assurantiekantoor A. Delsalle, Tjaskerlaan 76, 3052 HR Rotterdam. Het is belangrijk dat u altijd een Europees schadeformulier in uw auto heeft.
Waar kan ik een Europees schadeformulier krijgen?
Wij sturen u een Europees schadeformulier op als u een verzekering bij ons heeft afgesloten. Verder kunt u hier een Europees Schadeformulier uitprinten. Wilt u dat we een Europees schadeformulier naar u opsturen?
Neem dan contact met ons op via relatiebeheer@delsalle.nl of bel ons: 010 – 422 7171.
Neem dan contact met ons op via relatiebeheer@delsalle.nl of bel ons: 010 – 422 7171.
Wat moet ik doen bij schade waarbij niemand anders is betrokken?
Vul een Europees schadeformulier in en stuur deze naar ons door.
Neem ook contact met ons op via relatiebeheer@delsalle.nl of bel ons: 010 – 422 7171.
Neem ook contact met ons op via relatiebeheer@delsalle.nl of bel ons: 010 – 422 7171.
Waar kan ik mijn lesauto laten repareren?
U mag zelf kiezen waar u uw auto laat repareren. U profiteert wel van een aantal voordelen als u dit laat doen via LesautoMetSchade.nl. Zij zorgen bijvoorbeeld voor vervangend vervoer en handelen de kosten direct af met de verzekeraar.
Mijn ruit is beschadigd. Wat moet ik doen?
U kunt direct een afspraak maken voor reparatie of vervanging van uw autoruit met GlasGarage of een ander FOCWA-autoruitherstelbedrijf. U hoeft de schade dan niet bij ons te melden.
Mijn auto is gestolen. Wat moet ik doen?
Doe direct aangifte bij de politie. Bel verder de stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV): 071-3 641 777. Deze registreert autodiefstallen. U vergroot met uw melding de kans dat uw auto wordt teruggevonden. Neem dan contact met ons op via relatiebeheer@delsalle.nl of bel ons: 010 – 422 7171.